woensdag 7 november 2012

Gereedschapkist word houten bierkrat


 

Voor de opening van een boeren bedrijfsschuur kreeg ik en leuke opdracht, relatiegeschenk en dan iets met bier was het enige vereiste. Tja om nou gewoon een krat pils in een celofaantje te doen is ook zo saai dus bedacht ik het volgende; een oude gereedschapskist heb ik zover gesloopt dat alleen de buitenkant overbleef, in de binnen kant heb ik een plaatje dun hout gelegd waarin ik 11 gaatjes heb gezaagd, iets groter dan een flesje bier. De kist heb ik in grijze matte latex geverfd en bovenin een haakje geschroefd,hieraan komt een opener. Vervolgens alle flesjes bier ingepakt in jute en touw, het word wat meer een landelijk geheel op deze manier. De krat heb ik na het drogen opgeleukt met sjabloon-letters, boerenbier is er op gekomen. Er is nog een klein vakje overgebleven waar nog bijv een pakje bierviltjes of leuke onderzetters in kunnen, een origineel relatiegeschenk en zeg nou zelf, toch veeeeel leuker dan zo’n plastic krat bier?

 

Leuk detail, als de flesjes leeg zijn kun je er mooie oude flessen in zetten als decoratie of opgerolde tijdschriften!



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten