woensdag 26 december 2012

hysterische taferelen


Hysterische taferelen

 

Zucht…. Ik begrijp soms niks van mezelf…waarom moet ik toch zo nodig op 2e kerstdag naar de meubelboulevard?? Ik lijk wel niet goed wijs.. dacht even snel iets halen bij Ikea, gelijk om 10uur dan zitten  al die hysterische mensen nog in hun pyjama onder de dennenboom te zingen..

Maar helaas bleek mijn verwachting iets anders…Al bij de afrit zagen we de menigte langzaam omhoog rijden het Ikea-dak op.  Omdraaien was onmogelijk dus doorrijden maar,. zo ze zijn vroeg he al die mensen zeiden we toe nog lachend. Het lachen verging me vrij  snel toen ik die draaideur doorkwam. Zwart van de mensen en jengelende kinderen was het schrikbewind daarbinnen!

 Zucht, tja we waren er nu toch al dus laten we snel naar die afdeling rennen en met gierende banden weer huiswaarts keren. Godzijdank waren de jongens bij oma logeren dus dat scheelde weer een hoop stress. Bij het restaurant was het mogelijk nog hysterischer dan op het parkeerdak.. er bleek een stormloop bij het kerstontbijt, nee serieus, er waren dus hordes mensen die hadden GERESERVEERD om alsjeblieft voor een paar knaken een Zweeds kerstontbijt te mogen nuttigen in die Ikea-hut. Nou ik ben dan weliswaar beetje maf door zo nodig daar wat te gaan kopen maar een heus gepland kerstontbijt is toch het diepste punt wat je kan bereiken.. Het zal de crisis en de verveling wel zijn. Op de koffie wachten duurde n half uur maar ja, veel anders konden we niet doen want het lint (afbakening van de winkelvloer) was nog gespannen, hoe graag we ook wilden, we moesten een ietsiepietsie geduld hebben zij de winkelmevrouw smalend. Het leek verdorie de efteling wel..

Affijn, het startschot werd gegeven en met gestrekte draf rende ik het gangpad in recht op mijn doel af..gloeiende gloeiende…UITVERKOCHT..stond er boven het vak. Ja joh, dat kan er ook nog wel bij. Het rook kwam met grote pluimen uit mijn oren en tierend ben ik weer in de auto gaan zitten. Nee, volgend jaar denk ik echt heel goed na en ga ik 3e kerstdag wel een billykast kopen
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten