zaterdag 22 december 2012

de kerstgedachte

Je hebt wel eens van die avonden..Gister was er weer zo eentje. Was ik net bijgekomen van de dames die mij wilden bekeren vorige week, nu kwam er tegen sluitingstijd een oude man hijgend en puffend met n stok de deur binnen. De arme man had 3 kwartier in een bus gezeten en vervolgens  een uur door ons dorp gesjokt op zoek naar de beroemde minikerstmarkt van Cabauwse Kaatje. Omdat hij niet helemaal de naam goed wist werd hij overal vriendelijk te woord gestaan met de  mededeling dat dit helemaal niet in Cabauw zat..Gelukkig bij de kroeg wist men wel wie hij bedoelde en toog hij in hoog(!?) tempo richting het atelier. De teleurstelling was groot toen hij binnentrad en geen standjes met warme chocomelk en gluhwein aantrof maar een druk kakelende Karientje en wat klanten.. Nadat ik hem snel een stoel had aangeboden en een lekker bakkie koffie voor m had gehaald kwam ie beetje bij. De warme stroopwafel maakte zijn avond toch beeetje goed.
 Al de hele week had hij naar dit uitje uitgekeken vertelde hij me en was hij om half 7 ergens voorbij Utrecht in de bus gestapt op weg naar Cabauw. Ja, je moet er wat voor over hebben haha.                  Ik had echt enorm met het mannetje te doen en bood aan om hem zodadelijk terug te brengen naar de bushalte 3 km verderop. Hij wilde graag nog wat kopen dus ik gaf m t bijna gratis mee,voelde me toch beetje rot en heb hem toen in de auto gezet en manlief voerde hem af. Mijn moeder zit al jaren bij de Zonnebloem maar ik kan haar taak moeiteloos overnemen zoals je leest hihi.
 Mocht u nu langs de provinciale weg komen en daar een oude man met bontmuts zien zitten in t bushokkie..waarschuw ons dan even..

Misschien was ie wel van dat programma secret miljonairs en komt ie vandaag terug met een gouden koffer. Ik had er toch nog een warm gevoel er aan over gehouden want hij zei wel 10x dat het zo attent was dat we hem naar bus brachten en dat t toch wel een leuk zaakje was ondanks dat hij een soort intratuin had verwacht. Vrolijk kerstfeest allemaal...
www.cabauwsekaatje.nl
www.dorresteijndesign.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten