vrijdag 6 januari 2012

Weersverwachting; Storm en regen

 





Terwijl de storm om ons huisje raast en de regen tegen de ramen klettert installeer ik me lekker onder n plaid op de bank. Eigenlijk is het in dit jaargetijde veel gebruikelijker om lekker te gaan schaatsen of in de sneeuw een frisse winterwandeling te maken maar dit herfstachtige weer is nou niet echt aanlokkelijk voor mij om eens flink te gaan wandelen. Ook onze honden staan met een schuin oog te kijken als ik de riemen pak om uit te gaan, nee hè, zie ik ze denken,niet die regen en storm in.

Gelukkig moeten ze n aantal keer per dag toch echt naar buiten en moet ook ik dus gewoon met ze mee. Maar goed ook, eenmaal buiten is het helemaal niet zo erg,het is helemaal niet koud en de wind is sterk, je word haast weggeblazen wat eigenlijk ook weer heel fijn aanvoelt. Tijdens een van de uitjes met de honden zag ik de mannen van de gemeente bezig met het zagen van wilgen. Door de storm zijn er een aantal bomen gevaarlijk over het fietspad gaan bungelen. Sommige zijn helemaal doorgerot en is de stam niet meer dan een holle stammetje. Ik zag daar gelijk weer wat leuks in, met n stam onder de arm ging ik weer huiswaarts en heb manlief er een aantal ringen vanaf laten zagen. Eerst goed laten drogen op de verwarming en toen als lijst aan de wand gehangen aan een lange schroef, hier dan weer een mooi hart aan n lintje en je hebt n sfeervol en origineel schilderijtje.
Je kunt er ook foto’s inplakken natuurlijk. Johan Cruijf zegt t al vaak, “elk nadeel hebt zn voordeel”,zo ook deze herfst in de winter.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten